DYSKOGRAFIA

12 GODZIN (2020)

Witek Łukaszewski

“Najlepsza muzyka “pink-floyd” od czasów Pink Floyd”. Zarazem najlepsza płyta w dorobku Witka Łukaszewskiego. Wyrafinowany rockowy concept album będący współczesną historią uwikłania w manipulację koncernów i mediów, utraconej miłości i osobistej przemiany “mężczyzny po przejściach”.

PŁYTA Z MUZYKĄ I TEKSTEM (2019)

Witek Łukaszewski

Długo wyczekiwany album łączący piękne autorskie ballady z charakterystycznym dla Witka Łukaszewskiego brzmieniem flamenco. Charyzmatyczny wokal, wirtuozerska gitara, poetyckie teksty… tworzą niezwykle nastrojowy klimat płyty: intymny, wzruszający, namiętny. Na albumie znalazły się zupełnie nowe nagrania, jak i koncertowe wersje kilku najbardziej znanych utworów Witka Łukaszewskiego.

PARADOX ART (2001)

Undertow

„Biały kruk” dla fanów progresywnego rocka! Album jest owocem żywej improwizacji czołowych polskich muzyków rockowych i jazzowych podczas jednej nocy spędzonej w studio nagraniowym. Odważny i wirtuozerski eksperyment kompozytorski i aranżerski Witka Łukaszewskiego, Tomka Pawlickiego i Macieja Mierzwińskiego z gościnnym udziałem m.in.: Tomasza „Szakala” Szukalskiego (saksofon tenorowy), Olo Walickiego (kontrabas), Andrzeja Przybielskiego (trąbka) i Józefa Skrzeka (instrumenty klawiszowe).

NIE JEST ŹLE (2015)

Witek Łukaszewski & GrandPiano

Najbardziej znany album Witka Łukaszewskiego, bardzo dobrze oceniony przez najważniejszych w Polsce krytyków – m. in. Marię Szabłowską (Polskie Radio “Jedynka”), Marka Niedźwiedzkiego (Polskie Radio “Trójka”), Ryszarda Glogera (Polskie Radio Poznań, dawniej: Merkury), Andrzeja Seweryna (aktor, dyrektor Teatru Polskiego w Warszawie) i Olgierda Łukaszewicza (aktor, prezes Związku Artystów Scen Polskich). Niemal połowa utworów z płyty została nagrana przez Marylę Rodowicz na jej albumie pt.: „Ach, świecie” (Złota Płyta 2018) – na czele z lansowanym w mediach przebojem „W sumie nie jest źle” (również jako teledysk). Płyta w całości jest trudnym do zakwestionowania dowodem unikatowego na rynku muzycznym talentu Witka Łukaszewskiego do łączenia pięknych melodii i poetyckich tekstów – w przeboje.

ACID FLAMENCO (1995)

Acid Flamenco

Pierwsza polska płyta flamenco & rock nagrana przez Acid Flamenco – najstarszy polski zespół flamenco, utworzony przez Witka Łukaszewskiego w połowie lat 90. Styl andaluzyjskiej fiesty przemieszany z ostrym i energetycznym rockowym uderzeniem! Pochodzący z płyty przebój „Rumba o gitarze” został nagrany przez Marylę Rodowicz na płycie „Ach, świecie” (Złota Płyta 2018).

MAGIA FLAMENCO (1996)

Witek Łukaszewski

Solowy, instrumentalny album Witka Łukaszewskiego – wirtuoza gitary, trzykrotnie wybranego najlepszym gitarzystą flamenco w Polsce (1995-1997). Klasyczne tematy hiszpańskie oraz autorskie kompozycje Witka Łukaszewskiego (w tym najbardziej znane: „Farruca”, „Hommage de Albinioni” oraz „Salma”) stanowią hołd dla rdzennej pasji i wirtuozerii flamenco!

DO (1997)

Red Pink

Album, który stał się punktem zwrotnym w karierze Witka Łukaszewskiego. W takich utworach, jak „Przemijanie i codzienność”, „01.02” czy „Zaczadzeni” słychać brzmienia nawiązujące klimatem do Led Zeppelin, Pink Floyd czy Dire Straits. Przebój „Nieba skrawek daj mi” w 1997 r. święcił tryumfy na Liście Przebojów “Trójki” Polskiego Radia, a cały rockowo-bluesowy album był jedną z ulubionych płyt lat 90. Piotra Kaczkowskiego.

13 UTWORÓW NA GITARĘ I KOBIETĘ (2004, 2016)

Witek Łukaszewski

Instrumentalna „perełka” w zakorzenionej w nurcie flamenco & rock twórczości Witka Łukaszewskiego – dojrzała, konceptualna, niezwykle nastrojowa płyta! Na albumie usłyszeć można także wpływy klasyczne i jazzowe – m.in. legendarnych polskich jazzmanów: saksofonistę Tomasza „Szakala” Szukalskiego, trębacza Andrzeja Przybielskiego, Agnieszkę Kowalczyk na wiolonczeli oraz głos znanej polskiej aktorki, Doroty Stalińskiej.

CAFE POEMA (2009)

Witek Łukaszewski

Debiutancki tomik poezji Witka Łukaszewskiego. To wyjątkowe, ekskluzywne wydawnictwo: wiersze ilustrowane są pracami malarskimi Włodzimierza Bludnika, a książka zawiera również płytę CD z muzyką Witka Łukaszewskiego skomponowaną do 10 wierszy.

NORWID NASZ CODZIENNY (2009)

Witek Łukaszewski & GrandPiano

Ambitny, eksperymentalny projekt łączący rock progresywny, jazz i poezję śpiewaną. Wydany pod mecenatem Jana Kulczyka album zawiera muzykę do wierszy Cypriana Kamila Norwida skomponowaną przez Witka Łukaszewskiego. Od łagodnych, pięknych ballad takich, jak “Daj mi wstążkę błękitną”, przez pełne dramaturgii, wzruszające “Marionetki”, po mocne, rockowe brzmienia np. “Bema pamięci żałobny rapsod” czy “W Weronie”. Album, w którym każda nuta i każde słowo mają znaczenie.

LIVE IN LINIE (2017)

Witek Łukaszewski & GrandPiano

Zapis koncertu nagranego w lipcu 2017 r. w majątku ekologicznym Linie (Sery Grądzkie). Największe przeboje Witka Łukaszewskiego w pięknych, wysmakowanych aranżacjach, m. in. z udziałem Katarzyny Klebby (Targanescu) na skrzypcach, Agnieszki Kowalczyk na wiolonczeli i Mariusz Bobkowskiego (Turbo) na perkusji. Album promują teledyski do utworów: „Żywot człowieka niepoczciwego” (hołd dla Marka Grechuty i SBB) oraz „Prośba”.

SPOKOJNIE TAK (2018)

Witek Łukaszewski & GrandPiano

Poetyckie teksty, nastrojowe melodie i charakterystycznie piękne brzmienie gitar (łącznie do nagrań użyto 8 różnych – zarówno elektrycznych, jak i akustycznych). Po sukcesie opartej na utworach i tekstach Witka Łukaszewskiego ostatniej płyty, Maryla Rodowicz „zarezerwowała” kilka kompozycji ze „Spokojnie tak” na poczet swoich nowych nagrań. W opinii słuchaczy na szczególną uwagę zasługują takie ballady, jak: „Znów przyjdzie jesień”, „Muszę cię mieć”, “Słowa nasze, myśli nasze” i „Próżne żale”.